Samen staan we sterker na verlies

Welkom bij Stichting Nooit Voorbij

“Een kind verliezen is onbeschrijfelijk, maar samen kunnen we de herinneringen laten voortleven.”

Bij ons vind je een warme plek vol liefde en steun, speciaal voor ouders, broers en zussen die het ondenkbare hebben meegemaakt: het verlies van een kind, broer(tje) of zus(je). Wij begrijpen hoe belangrijk en helend het is om dit verlies te verwerken en een blijvende herinnering te creëren. Daarom helpen we bij het schrijven van persoonlijke verhalen, die als een liefdevol monument voor het overleden kind dienen.

Onze missie is helder: we staan klaar voor families getroffen door verlies. Met schrijfworkshops, lotgenotenbijeenkomsten en een luisterend oor, bieden we een veilige plek om herinneringen te delen en steun te vinden. We geloven dat elk overleden kind een blijvende herinnering verdient en streven ernaar om families te helpen bij het creëren van een dierbaar monument.

We willen een nieuw perspectief bieden in de donkerste tijden. Ons doel is om een lichtpunt te zijn, een plek waar vaders, moeders, broers en zussen weer hoop kunnen vinden. Het leven na verlies zal nooit meer hetzelfde zijn, maar samen streven we naar een nieuw gevoel van volheid en vreugde.

Met onze uitgeverij geven we de verhalen van liefde, verlies en herinnering een blijvend podium. Onze schrijfkampen en bijeenkomsten, begeleid door deskundige (kinder)psychologen, bieden niet alleen een kans om te schrijven, maar ook om te verbinden met anderen die hetzelfde hebben meegemaakt.

We organiseren activiteiten, kampen en evenementen om lotgenoten met elkaar in contact te brengen, en bieden een hulplijn voor ouders die een extra steuntje nodig hebben. Elk verhaal, elk kind, blijft altijd een deel van ons. Want een kind dat overleden is, blijft altijd een deel van de familie.

Bij ons is er hoop. ‘Het leven zal geen 10 meer worden, maar samen gaan we voor een 8!’ Met liefde en toewijding schrijven we de verhalen op en geven we ze uit, ter ere van hen die we missen maar nooit zullen vergeten. Sluit je aan bij onze gemeenschap van steun, liefde en herinnering. Samen maken we het verschil.

Rouwwerkplaats

Om ouders te helpen met het verlies hebben wij de rouwwerkplaats opgericht. Klik hier om meer te weten te komen hierover.

Sterrendagen

Om broertjes en zusjes te steunen organiseren wij Sterrendagen. Klik op onderstaande link voor een overzicht van de afgelopen jaren.

Kampen

Om jongeren te steunen organiseren wij verschillende evenementen. Klik op onderstaande link voor meer.

Uitgeverij

Onze stichting geeft boeken uit om verhalen te delen van mensen. Klik hieronder om onze boeken te bekijken.

Ons nieuwste boek  “Met zonder jou”

Met zonder jou is een ontroerende verzameling van vijftien verhalen,
verteld door ouders die de intense pijn van het verlies van hun geliefde kinderen ervaren.

Ons nieuwe Boek "Met zonder jou"

Vanaf 9 December leverbaar, bestel nu alvast!

Uitgeverij Nooit Voorbij

We zijn meer dan alleen boekenmakers; we zijn een community die samenkomt om iets echt bijzonders te doen. Ons project gaat niet alleen over het schrijven en uitbrengen van boeken, het is een reis van verbinding, genezing en het vieren van levens.

Elk jaar bundelen families de krachten in onze kampen. Hier leren ze elkaar kennen, delen ze hun verhalen en volgen ze schrijfworkshops van niemand minder dan Hester Zitvast, bekend van haar columns in de Telegraaf. Maar dat is niet alles; we hebben allerlei activiteiten die het weekend extra speciaal maken.

Onze deelnemers krijgen een eigen schrijfcoach en we hebben psychologen klaarstaan voor iedereen die een extra steuntje in de rug nodig heeft. Het is ongelofelijk om te zien hoe iedereen elkaar steunt, inspireert en samen groeit.

Aan het eind van de rit bundelen we alle verhalen en brengen we ze uit. Dit boek is niet zomaar een verzameling verhalen, het is een monument voor geliefden en een nieuw begin voor de schrijvers. Het geeft niet alleen een blijvende herinnering aan degenen die we missen, maar markeert ook een nieuw hoofdstuk waarin onze deelnemers een nieuwe familie vinden en een lichtpuntje in moeilijke tijden.

Dirk Scheele - Als ik sterren zie

Na Bastiaan Ragas schreef ook Dirk Scheele speciaal een nummer voor ons.

Tijdens de Sterrendag van 2023 werd het nummer gelanceerd.

Stichting Nooit Voorbij in de Media