Sterrendagen

Sterrendagen door de jaren heen

Ieder jaar organiseren wij de Sterrendag. Een groot evenement voor gezinnen.
Afgelopen 27 mei 2023 was dit evenement. Wat hebben wij genoten. Komen jullie de volgende keer ook?
De volgende Sterrendag is 25 mei 2024! Wij zijn nog hard op zoek naar een geschikte locatie in Utrecht of (west)Gelderland

Sterrendag 2023

In 2022 was de Sterrendag in Oss. Wij maakten de grootste hemeltekening met alle broertjes en zusjes.

De Sterrendag in Oss

Een sfeerimpressie van de Sterrenweek van 2021: Elinde riep kinderen in Nederland op een tekening naar haar te sturen. Druk op de foto voor de oproep.

De krant en de televisie hielpen haar hierbij:
Klik op de foto voor het filmpje.

Waarom?  Omdat dit vaak vergeten kinderen zijn.
Er is geen kind zo belangrijk als het kind dat wordt gemist. De overlevende kinderen ondervinden hier veel gemis door. Zij kunnen bijvoorbeeld gaan denken dat je er alleen maar toe doet als je dood bent.

Honderden tekeningen werden opgestuurd.
Wij mochten het hockeyveld in Spaarndam gebruiken om de tekeningen aan elkaar te plakken. Samen met 12 andere Sterrenbroertjes en Sterrenzusjes gingen wij aan de slag:

Knutseldag

Met de sterrenweek én de evenementen voor kinderen en hun ouders willen wij juist deze kinderen in het zonnetje zetten. Houd ons op Instagram en/of Facebook in de gaten!

Sterrenweek 2022                                                      De Sterrenweek heeft plaats gevonden van 21 t/m 28 mei. En stond weer in het teken van de broertjes en zusjes van een overleden kind.De aftrap was 21 mei in zijn en de supergrote speeltuin Elckerlyc in Oss.

Knutseldag 2021:
Zaterdag 16 oktober 2021 was het zover. De knutseldag voor sterrenbroertjes en sterrenzusjes. Een dag waarop zij in het zonnetje stonden, waar ze lekker konden spelen en mooie dingen konden knutselen. Zo konden er houten plankjes en kaarten geverfd en beplakt worden. In het houten plankje zit een kaarsje, veertje en een kaart. Ook waren er woordzoekers om te maken of mee naar huis te nemen. Er was een tafel waar theelichthouders versierd werden.
Omdat het deze week kinderboekenweek was én we natuurlijk als stichting een uitgeverij hebben konden er boekenleggers ingekleurd worden.

Halverwege de dag hebben we met z’n allen genoten van een uitgebreide lunch.

Voor de sterrenouders was het een dag vol waardevolle gesprekken en herkenning.

Aan het eind van de middag werden alle knutselwerkjes in een tas mee naar huis genomen. Thuis zullen er kaarsjes branden voor de broertjes en zusjes in prachtig versierde theelichthouders en houten plankjes.

Het was een geweldige dag samen. Houd de website, onze Instagram en/ of Facebookpagina in de gaten voor de volgende knutseldagen en andere evenementen.

Webinar:
Ook kinderrouwpsycholoog Leoniek van der Maarel heeft ons deze week erg geholpen.
Zij maakte een webinar voor ouders met een kind in de rouw.

Oproep:
Wil jij ons helpen met het bedenken of organiseren met de volgende Kinderevenementen? Of wil jij helpen met de zomerkampen? Ben je zelf ook sterrenouder, sterrenzus, sterrenbroer, pedagoog of kinderpsycholoog?

Neem voor meer informatie contact op met info@stichtingnooitvoorbij.nl

Gratis vakantie:
Wij mochten een gratis vakantie weggeven aan een gezin in de rouw.