Steun op scholen

Wanneer een leerling, broertje of zusje overlijdt, wordt niet alleen het gezin, maar ook de schoolgemeenschap diep geraakt. Het verlies van een klasgenoot laat een leegte achter en kan veel emoties en vragen oproepen bij de leerlingen. Wij begrijpen we de complexiteit en de impact van dergelijk verdriet op jonge levens. Daarom bieden wij scholen de mogelijkheid om ons team in te schakelen voor ondersteuning in deze moeilijke periode.

Onze getrainde psychologen, rouwcoaches en therapeuten komen naar uw school om in gesprek te gaan met de klas. We bieden een luisterend oor, beantwoorden vragen en helpen leerlingen hun emoties te begrijpen en te verwerken. Daarnaast creëren we samen met de leerlingen een herinneringsproduct, een blijvende herinnering aan de overleden klasgenoot, broertje of zusje. Dit kan een belangrijk onderdeel zijn van het rouwproces en helpt bij het koesteren van mooie herinneringen.

Onze aanpak is warm, betrokken en respectvol, met aandacht voor de individuele behoeften van elk kind. Neem contact met ons op voor meer informatie of om een bezoek te plannen. Samen zorgen we voor een veilige en ondersteunende omgeving waarin leerlingen hun verlies kunnen verwerken en herinneren.

Contact met ons over steun op scholen? Mail naar info@stichtingnooitvoorbij.nl