Nieuwsbrief Mei 2021

Nieuwsbrief mei

En dan is het alweer mei! En dat betekent dat onze stichting alweer een half jaar bestaat!
En wat wordt er hard gewerkt!
Wij danken iedereen voor de donaties, inzet en enthousiasme.

De Sterrenweek 22 t/m 29 mei
De Sterrenweek gaat door, niet zo groots als wij in eerste instantie voor ogen hadden, maar het wordt wel heel leuk!
De Sterrenweek is bedacht door onze Marscha en bedoeld om zusjes en broertjes van een overleden kind in het zonnetje te zetten.

Er zijn verschillende acties bedacht.

Zo vragen sterrenzusjes Elinde, Eline, Zoé en Linde of jullie allemaal een tekening naar hen willen sturen. Samen plakken zij dit aan elkaar en maken zij dan de grootste tekening. Wil jij alleen of met je klas meedoen?

De tekeningen kunnen opgestuurd worden naar:
Marscha van Dongen
Emmy Andriesseplantsoen 12
1705KX Heerhugowaard

Ook hebben wij een kleurwedstrijd georganiseerd. De kleurplaat voor deze wedstrijd is gemaakt door medelid Petra Konijn.
Wil je meedoen? Download de tekening dan hier:

Daarnaast vragen wij of je ons wil helpen om zoveel mogelijk geld op te halen voor de sterrenbroertjes en sterrenzusjesprojecten door middel van het inzamelen van statiegeldflessen.
Ook hier zijn prijzen mee te winnen.

Daarnaast heeft onze rouwpsycholoog Leoniek van der Maarel een Webinar voorbereid voor ouders met rouwende kinderen. Dit webinar wordt gratis aangeboden in de Sterrenweek. Inschrijven kan alvast via: info@stichtingnooitvoorbij.nl.

Webshop
Door de moeders is weer keihard gewerkt om nieuwe producten in de webshop te krijgen.
Dankzij onze Femke hebben wij sinds deze maand ook allerlei soorten brievenbuspakketjes voor allerlei soorten situaties: bijvoorbeeld een doosje troost, een doosje liefde, Juultje Troost voor de kinderen, rouwcadeautjes, verwendoosjes …. Noem maar op.

Er komt ook een speciale lijn gemaakt door sterrenoma’s (sterrenopa’s zijn ook welkom!).

Braderie
Vanaf juni zal Stichting Nooit Voorbij ook op braderieën gaan staan! Zo staan wij bijvoorbeeld 26 juni op de midzomerbraderie in Assendelft. (Als het door mag gaan …)

Lopende zaken

Project 1, Het boek ‘Wij zijn nooit voorbij’, geschreven door ouders van een overleden kind.

Inmiddels wordt er druk geschreven door de ouders en helpt boekenfluisteraar Maarten Carbo mee om er een prachtig boek van te maken. Maarten werkte als boekverkoper, redacteur en uitgever. Hij is ook de redacteur van mijn boek Florian is niet voorbij geweest.
1 juli is de deadline en zal iedereen hun eerste concept inleveren. In november/december zal het boek in de winkel komen te liggen.

Project 2, Het boek voor broertjes en zusjes van een overleden kind.
De schrijver en illustrator zijn geselecteerd.

Project 3, De individuele projecten zijn nog niet gestart, omdat de stichting zich voorlopig op de groepsprojecten richt.

Project 4, (Titel nog onbekend. Het boek geschreven door broers en zussen van een overleden kind.)
Veel eerder dan verwacht kunnen wij dit project al oppakken. Dit boek zal voornamelijk door tieners worden geschreven. Samen met drie kinderpsychologen zal er een schrijfweekend georganiseerd worden. Dit project zal in 2022 van start gaan. Maar inschrijven kan al wel via: mirjam@stichtingnooitvoorbij.nl.

In liefdevolle herinnering
Wij denken natuurlijk altijd aan onze kinderen. Want zij zijn nooit voorbij …
Deze maand staan wij extra stil bij:
⭐️Julian 5-5-2020

Oproep
Stichting Nooit Voorbij wil in de toekomst (zodra het weer is toegestaan) workshops gaan aanbieden in het hele land. (Ook in België)
Vind jij het leuk om een keer een workshop te geven aan ouders van een overleden kind?
Voor meer informatie mail naar: info@stichtingnooitvoorbij.nl.

Namens de stichting wil ik iedereen bedanken voor jullie steun. Dankzij jullie kan deze
stichting bestaan.
Ideeën zijn altijd welkom.
Wil jij ook iets voor de stichting betekenen? Mail of app dan naar: info@stichtignooitvoorbij.nl of 0618153387.

Liefs, Mirjam