Caroline Schaaphok Dilweg

Caroline Schaaphok (45) – leerkracht in het basisonderwijs – trotse moeder van drie kinderen ( Lieke 8, Emma 5 en tweelingbroertje Lars*, voor altijd 5).

Mijn naam is Caroline Schaaphok. Ik woon samen met mijn lieve man en kinderen in Groningen.

Op 27 december 2020 is Lars overleden aan nierkanker. Lars heeft ruim een jaar in het Prinses Maxima Centrum en het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht gelegen. Zijn kracht en vrolijkheid, zijn lieve ondeugende grapjes, zijn enorme liefde voor ons en zijn wil om altijd weer door te gaan, maakten Lars tot een enorme dappere, sterke en hele lieve jongen.

Lars heeft ons ontzettend veel liefde gegeven en we hebben veel van hem geleerd. Ik wil zijn verhaal graag opschrijven, zodat Emma (het tweelingzusje van Lars) en zijn grote zus Lieke met hem verbonden blijven. Zodat zijn naam genoemd blijft worden en wij Lars altijd levend houden in ons hart, maar ook in onze verhalen.

Daarnaast wil ik graag een inkijkje geven in de gedachten, gevoelens en vaak grote onwetendheid, waar ouders tegenaan lopen op het moment dat hun kind ernstig ziek is en uiteindelijk overlijdt. Ik hoop dat ik mensen die werkzaam zijn in de zorg met ons verhaal kan bereiken. Ik wil hen graag een stukje bewustwording geven over hoe ouders en gezinnen zich, in een onmenselijk moeilijke situatie, staande proberen te houden.