Over

Kim Verhoeff

Ik ben Kim Verhoeff, nog net 58 jaar. Ik ben getrouwd met Sabine en we hebben beide 2 volwassen kinderen uit ons vorige huwelijk, die allemaal zelfstandig wonen. Ook ben ik oma van ons eerste kleinkind een jongen van ruim anderhalf jaar, waar wij gelukkig regelmatig op mogen passen. Ik ben geboren in Den Haag, maar woon al sinds 1970 in Valkenswaard.

Toen ik 14 jaar was is een van mijn oudere broers verongelukt. Ik heb nog een oudere broer en jongere broer. Het ongeluk heeft erg veel impact gehad op ons gezin.

Ik heb, toen ik 23 jaar was een kinderdagverblijf opgericht in Valkenswaard en ruim 10 jaar gewerkt op de baby groep. Het kinderdagverblijf bestaat nog steeds.

Verder heb ik 10 jaar een creatief atelier aan huis gehad waar ik viltworkshops en cursussen heb gegeven en waar ik een jaar of 5 samen met een stagiaire van de mode vak opleiding de kleding heb gemaakt voor de kindermusical die mijn jongste dochter organiseert.

5 jaar geleden ben ik begonnen aan de opleiding voor verzorgende IG en MZ en  sindsdien ben ik werkzaam in de ouderrevalidatie. Momenteel even met een 0 uren contract omdat ik na 2 zware operaties nav borstkanker, een burn-out van Sabine en het overlijden van mijn beide ouders de tijd nodig had voor mezelf om op te houden met regelen en zorgen en studeren en werken en …..

Op dit moment haak ik veel en ben ik druk met het opvoeden van onze 2de hond, gelukkig helpt de oudste hond een beetje mee want de jongste is wel een drukte makertje.

In de lokale krant las ik een verhaal over een boek wat de stichting gemaakt had en ik was meteen geïnteresseerd. Het voelde voor mij heel fijn om wat te kunnen betekenen voor gezinnen waar een kind overleden is. Ik heb het heel erg gemist dat ik mijn verhaal kwijt kon, dat ik er mocht zijn met mijn verdriet, maar daar was geen ruimte voor. Inmiddels weet ik dat het verdriet bij ouders zo groot is/ kan zijn, dat er vaak minder/haast geen ruimte is voor de andere kinderen van het gezin. Voor mij voelt het nu heel goed om met mijn eigen ervaring er te kunnen zijn voor andere gezinnen.