Lenneke van der Helm

Ik ben Lenneke en samen met Sjoerd heb ik twee prachtige zoons: Thijn van 8 jaar en Finn* voor altijd 4 jaar.

In zijn korte leventje heeft Finn veel hoogte en diepte punten gehad. Finn is geboren op 11 december 2016 (wereldlichtjesdag) met een zeer zeldzame genetische afwijking die toen nog maar 6 kinderen op de wereld hadden. Finn was de eerste in Europa en de artsen hadden geen idee wat het verloop zou zijn, maar het was niet progressief. Op de dag dat Finn eigenlijk voor het eerst naar de kleuterklas zou gaan, is hij opgenomen in het ziekenhuis, niet wetende dat wij onze lieve Finn 7 weken later op 22 februari 2021 zouden moeten laten gaan.

Finn heeft ons geleerd om te genieten van de kleine dingen in het leven. Zijn kracht en vrolijkheid, zijn lieve ondeugende twinkeling in zijn ogen, maakte Finn een dappere, sterke en lieve jongen.

Ik wil Finn zijn verhaal graag opschrijven zodat zijn naam genoemd blijft worden en hoop de herinnering aan Finn op deze manier levend te houden en zoveel mogelijk mensen te laten weten hoe ontzettend dapper onze Finn is geweest.

Ben daarom ook dankbaar dat ik mee mag schrijven aan het 3e boek.