Nieuwsbrief Maart 2021

NIEUWSBRIEF MAART 2021

Trots!
Dit is de eerste nieuwsbrief van Stichting Nooit Voorbij. Ik hoefde niet lang na te denken over het
onderwerp. Er is maar 1 woord dat in mij opkomt en dat is trots.

Nooit Voorbij is nu ruim 3 maanden open en er gebeurt ontzettend veel. Inmiddels telt de stichting al meer dan 40 vrijwilligers die zich enorm inzetten voor Nooit Voorbij.

Neem bijvoorbeeld onze Marketing Adviseur Marscha, die bezig is een actie op te zetten voor de sterrenbroertjes en sterrenzusje! Samen met Gillianne en Claudia bedenken zij de mooiste plannen. Zie hier de informatie.
Ook onze Thomas zet zich enorm in. Het is fijn om met hem te kunnen sparren over de strategie van
de stichting. Ditzelfde geldt ook voor Martine. Zij is druk bezig met de teksten van de flyers.
Zij, Marscha en Mariska schreven prachtige teksten voor onze flyers:

Daarnaast is het ook ontzettend fijn dat wij steeds meer blogs krijgen toegestuurd. Ons redactieteam
Jessyca en Yvonne kijken ze elke week weer na. Graag wil ik ook onze knutselmoeders bedanken. Er komen weer fantastische producten aan.
Ik ben oprecht trots op al deze mensen. Het is ontzettend fijn om met hen samen te werken.

Lopende zaken
Project 1: Het boek: ‘Wij zijn nooit voorbij’
De financiering voor dit project is rond (op de boekpresentatie na).
De ouders zijn geselecteerd en een paar ouders zijn zelfs al begonnen met het schijven van hun
verhaal en ik zal de komende maand alle schrijvers gaan bezoeken. Ik heb er zin in!
Helaas zit het schrijfweekend er nog niet in, maar zodra het weer kan zullen wij dit organiseren. De verwachting is dat dit boek rond het derde kwartaal van dit jaar zal worden uitgebracht.
Ook Manu Keirse zal een stukje meeschrijven aan dit boek.

Project 2: Een kinderboek voor sterrenzusjes en sterrenbroertjes.
Dit (prenten)boek zal worden geschreven door een ervaren kinderrouwpsycholoog. Petra Konijn zal de illustraties voor haar rekening nemen.
Voor dit project was al iets gedoneerd en sinds de afgelopen week hebben wij hier een crowdfunding-actie voor gestart.

ANBI- status
Leuk om te vermelden is dat wij een ANBI-status hebben gekregen.
Een ANBI heeft belastingvoordelen, zoals: een ANBI betaalt geen erfbelasting of schenkbelasting voor erfenissen en schenkingen die de instelling gebruikt voor het algemeen belang. Als een ANBI zelf schenkingen doet in het algemene belang, dan hoeft de ontvanger geen schenkbelasting te betalen.

Lotgenoten-contact
Ik ben er trots op dat steeds meer lotgenoten ons weten te vinden wanneer zij behoefte
hebben aan contact. Wij kunnen lotgenoten aan elkaar koppelen, appgroepen maken en het
belangrijkste; een luisterend oor zijn.
Martine, Thomas en ik zijn de contactpersonen.
(Zij zullen binnenkort ook een eigen mailadres van de stichting krijgen.)

In liefdevolle herinnering:
Wij denken natuurlijk altijd aan onze kinderen. Want zij zijn nooit voorbij..

Deze maand staan wij extra stil bij:

⭐️Dide 16-08-2016 † 05-03-2017
(Marieke)

⭐️Ize 10-3-2013 † 14-8-2020
(Mariska)

Namens de stichting wil ik iedereen bedanken voor jullie steun.
Dankzij jullie kan deze stichting bestaan.
Ideeën zijn altijd welkom. Wil jij ook iets voor de stichting betekenen? App of mail dan naar Mirjam@stichtignooitvoorbij.nl of 0618153387

Liefs Mirjam